Tablo, Hat, Afiş, Obje, Gravür, Fotoğraf, Belge
RUHİ AREL (1880 - 1931) DESEN ÇALIŞMASI İmzalı kağıt üzeri karakalem (çift yüzlü) 17 x 25,5 cm.
Paylaş
NACİ KALMUKOĞLU (1896 - 1956) KÖYLÜ KADIN İmzalı, (19)41 tarihli karton üzeri karakalem 17 x 13 cm.
Paylaş
ŞERİF RENKGÖRÜR (1887 - 1947) İSTANBUL İmzalı, 1932 tarihli karton üzeri suluboya 12 x 8 cm.
Paylaş
SALİH ACAR (1927 - 2001), KUŞLAR İmzalı, (19)74 Tarihli, Kontrplak Üzeri Yağlıboya 42 x 60 cm.
Paylaş
ABİDİN DİNO (1913 - 1993), İmzalı, kağıt üzeri çini mürekkebi, 29,5 x 20,5 cm.
Paylaş
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911 - 1975) RESİMLİ MEKTUP İmzalı, 1970 tarihli, Mektup zarfı üzeri karışık teknik 11 x 16 cm.
Paylaş
FİKRET MUALLA (1903 - 1967), BİR EVİN İÇİ, İmzalı, kağıt üzeri çini mürekkebi, 39 x 23 cm.
(ortadan katlı haliyle)
Paylaş
FİKRET MUALLA (1903 - 1967), ÖLÜ YIKAYICISI GAFFAR, İmzalı, (1)937 Tarihli, kağıt üzeri çini mürekkebi, 28 x 40 cm.
(ortadan katlı haliyle)
Paylaş
BALABAN (1921 - 2019), BUĞDAY BİÇEN KÖYLÜ KADIN İmzalı, 2017 tarihli, tuval üzeri yağlıboya 50 x 35 cm.
Paylaş
SELİM TURAN (1915 - 1994) FİGÜRATİF SOYUT KOMPOZİSYON İmzalı, prestuval üzeri yağlıboya 64 x 50 cm.
Paylaş
19. AYHAN TÜRKER (1938) GÖKSU İmzalı, 2000 Tarihli Tuval Üzeri Yağlıboya 54 x 73 cm.
Paylaş
AYHAN TÜRKER (1938) NATÜRMORT İmzalı, 2000 Tarihli Tuval Üzeri Yağlıboya 40 x 50 cm.
Paylaş
CEVDET BATUR (1930) KÖYLÜ KADINLAR İmzalı, tuval üzeri yağlıboya 38 x 48 cm.
Paylaş
HÜSEYİN CAHİT DERMAN (1951) HEYBELİADA İmzalı, 1990 Tarihli Tuval Üzeri Yağlıboya 69 x 92 cm.
Paylaş
AHMET FAZIL AKSOY (1949) BEBEK KOYU İmzalı, tuval üzeri yağlıboya 45 x 60 cm.
Paylaş
İBRAHİM SAFİ (1898 - 1983) ÇİNGENE KIZI Kontrplak üzeri yağlıboya 48 x 36 cm.
Paylaş
İBRAHİM SAFİ (1898 - 1983) MAÇKA’DAN BOĞAZİÇİ İmzalı, Tuval Üzeri Yağlıboya 67 x 93 cm.
Paylaş
SELAHATTİN KARA (1958) AYVALIK CUNDA ADASI İmzalı, 2005 tarihli, tuval üzeri yağlıboya 38 x 64 cm.
Paylaş
CUMHUR KORALTÜRK (1939), KARAKÖY
İmzalı, 2016 tarihli, tuval üzeri yağlıboya, 50 x 80 cm.
Paylaş
CUMHUR KORALTÜRK (1939) HAYDARPAŞA İmzalı, tuval üzeri yağlıboya 65 x 65 cm.
Paylaş
J. PAVLIKIEVICH RUMELİHİSARI İmzalı, (19)25 tarihli, karton üzeri suluboya 30 x 22,5 cm.
Paylaş
J. PAVLIKIEVICH ŞEHZADE CAMİİ İmzalı, (19)25 tarihli, karton üzeri suluboya 29 x 21 cm.
Paylaş
J. PAVLIKIEVICH TOPHANE’DEN İSTANBUL İmzalı, (19)25 tarihli, karton üzeri suluboya 30 x 21 cm.
Paylaş
J. PAVLIKIEVICH KAYIK SEFASI İmzalı, (19)25 tarihli, karton üzeri suluboya 30 x 21 cm.
Paylaş
LEONARDO DE MANGO (1843 - 1930) FENERBAHÇE İmzalı, 1902 tarihli, seramik üzeri yağlıboya Çap 33 cm.
Paylaş
LEONARDO DE MANGO (1843 - 1930) ÜSKÜDAR ve KIZ KULESİ Seramik üzeri yağlıboya Çap 29,5 cm.
Paylaş
RADEN SALEH (1807 - 1880)
OSMANLI KUMANDANI
İmzalı (arka yüzünde), karışık teknik
1854 tarihli
28 x 23,5 cm.
Fonda yer alan kale Silistre’de Sultan Abdülmecid tarafından inşa ettirilen Mecidiye Tabyası olarak teşhis edilmiştir. Portresi resmedilen, Namık Kemal’in, “Vatan Yahut Silistre” piyesine konu olan, Ruslar’a karşı Silistre savunmasının aktörü Rıfat Paşa ya da Kırım Savaşı kumandanı Ömer Lütfü Paşa olmalıdır. Rumeli topraklarını simgelemek üzere, Osmanlı kumandanın sol tarafında bir kilise, sağ tarafında ise Osmanlı bayrağı ile bir cami yer almaktadır. Raden Saleh Sjarif Boestaman (1807 - 1880) ya da daha çok bilinen adıyla Raden Saleh, Arap asıllı Endonezyalı Romantik ressamdır. 19. yüzyılda Hollanda kolonisi olan Endonezya’dan, yeteneği keşfedilerek Amsterdam’a resim okumaya gönderilmiştir.
1829 yılında Avrupa’ya gelmiş ve yaklaşık yirmi sene yaşayacağı kıtanın en önemli peyzaj ve protre ressamlarından biri olarak, 1839’dan itibaren beş sene boyunca, Saxe-Coburg ve Gotha Dükü I. Ernest’in hamiliğinde saray ressamı olmuştur. 1852 yılında Java’ya geri dönmüştür.Paris’te yaşadığı sürede, Eugène Delacroix’nın başını çektiği Romantik akım etkisinde kalmış, Horace Vernet ile yakın dostluk kurmuştur. Asya modern resim sanatının kurucusu ve Asyalı koleksiyonerlerin en çok rağbet ettiği ressamdır. Eserleri Amsterdam Rijks Müzesi, Singapur Milli Müzesi, Jakarta Merdeka Sarayı’nda sergilenmektedir.
Osmanlı İmparatorluğu’nun da yer aldığı Kırım Savaşı, dünya da Roger Fenton’ın çektiği fotoğraflar sayesinde dünyada fotoğraflanan ilk savaştır. Peyzaj resimleri ve hayvan figürleri yanında, askeri portreleri ile bilinen Raden Saleh’in resmettiği, bilinen tek Osmanlı portresi, Kırım Savaşı ile ilişkisi ile, Osmanlı ve dünya fotoğraf tarihi ile de önem arz etmektedir.
Kültürler arası ilişkileri göstermesi açısından uluslararası sanat tarihi için de önemli bu parça, müzelik bir eserdir.
Paylaş
KIZ KULESİ Osmanlıca İSMAİL HAKKI İMZALI Hicri 1333 (Miladi 1917) Tarihli, Tuval üzeri yağlıboya 46 x 65 cm.
Paylaş
EXCELSİOR ( ? - ? ) OSMANLI KADINI 1900 Başları İmzalı Fotoğraf üzeri yağlıboya 50 x 60 cm.
Paylaş
JACOB WESTALL ( ? - ? ) CARİYE İmzalı, 19. Yüzyıl, ahşap üzeri yağlıboya 18 x 28 cm.
Paylaş
SULUBOYA KAĞNI ARABASI Osmanlıca İmzalı (imza okunamadı), 1331 (1915) tarihli, 10 x 15 cm.
Paylaş
3 ADET SULUBOYA KADIN Osmanlıca CEMİL İmzalı 14 x 9 cm. (2 tanesi) ve 18 x 12 cm.
Paylaş
BEKTAŞİ LEVHA
Hazreti Ali, Hazreti Hasan - Hazreti Hüseyin, Selman-ı Pak ve Melekler Cebrail ile Mikail tasviri Bektaşi Levha.
Bahri Baba’nın manevi evlatlarından Ahmet Eşref tarafından resmedilmiş.
Kağıt üzeri çini mürekkebi, suluboya ve altın varak
Hicri 1281 (1864) Tarihli
33 x 22 cm.
Paylaş