Kuyumculuk ve Resim Tarihi - RESSAM FAUSTO ZONARO İLE KUYUMCU ANDONİKİ ARASINDAKİ DAVA İLE İLGİLİ 1901 ve 1904 Tarihli 2 adet YAZIŞMA
Paylaş
RESSAM ZEKAİ PAŞA Konulu Milli Mecmua Sayı 19, 12 Haziran1340 (1924) tarihli.
Paylaş
RESSAM ŞEKER AHMET PAŞA Konulu Milli Mecmua Sayı 19, 29 Mayıs 1340 (1924) tarihli.
Paylaş
RESSAM NURİ PAŞA Konulu Milli Mecmua Sayı 19, 7 Ağustos 1340 (1924) tarihli.
Paylaş
SANAYİ-İ NEFİSE SERGİSİ Antetli KADINLAR BİRLİĞİ HEYETİ’NE Yollanmış 1341 (1925) Tarihli Yazışma.
Paylaş
Ressam AHMET TALAT EMİN (1906 - 1968) İSTANBUL, İmzalı, karton üzeri suluboya 14 x 9 cm.
Paylaş
HOCA ALİ RIZA (1858 - 1930) “SEMAVER ve ÇAYDANLIK”, TAŞBASKI, 34 x 23,5 cm. (Haliyle)
Paylaş
HOCA ALİ RIZA (1858 - 1930) “DENİZ VE FISTIK AĞACI”, TAŞBASKI, 25 x 17 cm. (Haliyle)
Paylaş
HOCA ALİ RIZA (1858 - 1930)MANZARA İmzalı, karton üzeri kara kalem 10,5 x 15 cm.
Paylaş
HOCA ALİ RIZA (1858 - 1930) MANZARA İmzalı, karton üzeri kara kalem 10 x 16 cm.
Paylaş
ERGİN İNAN (1943) DESEN İmzalı, 1992 tarihli, kağıt üzeri keçeli kalem 32,5 x 23 cm
Paylaş
ERGİN İNAN (1943) DESEN İmzalı, 1982 tarihli, kağıt üzeri karışık teknik 29,5 x 10,5 cm.
Paylaş
Paylaş
ERGİN İNAN (1943) DESEN İmzalı, kağıt üzeri tükenmez kalem 14,5 x 17,5 cm.
Paylaş
ERGİN İNAN (1943) DESEN İmzalı, 1987 tarihli, kağıt üzeri karışık teknik 15 x 20,5 cm.
Paylaş
Paylaş
ERGİN İNAN (1943) DESEN İmzalı, 1986 tarihli, karton üzeri karışık teknik 26 x 24 cm.
Paylaş
MUSTAFA ASLIER (1926 - 2015) RESİM SERGİSİ AFİŞİ Sanatçı ÖZGÜN BASKISI 1971, 63 x 39,5 cm.
Paylaş
JOSUA REICHERT (1937) SERGİ AFİŞİ Sanatçı Tarafından İmzalı 1968, 61 x 49 cm.
Paylaş
BOECKL Suluboya ve Karakalem Resimler SERGİ AFİŞİ 1970, 83 x 59 cm. ebatlarında
Paylaş
NECİP FAZIL TARAFINDAN BİR ÖĞRETMENE ÖĞRENCİYE İLTİMAS GEÇMESİ İÇİN YAZILMIŞ İMZALI MEKTUP. 14,5 x 22,5 cm.
Paylaş
EDEBİYAT ÖDÜLLERİ İLE İLGİLİ EDEBİYATÇILAR İMZALI DİLEKÇE NECATİ CUMALI, METİN AND, OKTAY AKBAL, CAHİT KÜLEBİ… 1972 Tarihli
Paylaş
HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR (1864 - 1944) İMZALI REFİKAHMET SEVENGİL’E YOLLANMIŞ 1932 Tarihli MEKTUP
Paylaş
(Muhtemelen) BİR OSMANLI YAZAR VEYA ŞAİRİNE AİT Kabin Fotoğraf. 23 x 15 cm.
Paylaş
Paylaş
SAMİPAŞAZADE SEZAİ BEY’DEN (1860 - 1936) AHMED RIZA BEY’E (1858- 1930) (İttihat ve Terakkî Cemiyeti’nin önde gelen kurucularından) İTHAFLI VE İMZALI FOTOĞRAF 1914 Tarihli, 27 x 18 cm. (paspartusu hasarlı haliyle)
Paylaş
HALİT ZİYA UŞAKLIGİL Tarafından KENDİSİ İLE RÖPORTAJ YAPMAK İSTEYEN HADİYE TEVFİK Hanım’a Yollanmış MEKTUP 1929 Tarihli
Paylaş
LÜSYEN HANIM ve ABDÜLHAK HAMİD İMZALI FOTOĞRAF.
Fotoğrafın arka yüzünde LÜSYEN HANIM Tarafından yaz ayında çekilmiş olduğunu belirten yazı ile birlikte
“Yaşlıca bir genç
Gence bir ihtiyar!” yazmaktadır.
Ona cevap olarak da Abdülhak Hamid kendi el yazısı ile
“Kimdir… Gençliktir bu yahut ihtiyarlıktır
Senin takdirine şayan olmak bahtiyarlıktır!” yazmaktadır.
17 x 12 cm. (yorgun haliyle)
Paylaş
Paylaş
CELAL SAHİR EROZAN (1883 - 1935) İMZALI FOTOĞRAF, 1328 (1912) Tarihli. 15 x 11 cm
Paylaş
RESSAM BELKIS MUSTAFA (1896 - 1925) İMZALI, ŞAİR RIZA TEVFİK’E İTHAFLI FOTOĞRAF 23 x 12,5 cm.
Paylaş
YAZMA ESER ŞİFAU’L KULUB Anonim, 18. yüzyıl, 20 x 13,5 cm. ebatlarında
Paylaş
TIP İLE İLGİLİ 3 YAZMA ESER BİR ARADA ANKARALI HEKİM NİDÂ’Î1. Manzume-i Tıbbiye 2. Menafiü’n Nâs 3. Tıp Sözlüğü Hicri 1152 (miladi 1739) tarihinde Birgi’de (İzmir, Ödemiş) Ahmed Efendi’nin Oğlu Mehmet Emin tarafından yazılmış. 21 x 16 cm. ebatlarında
Paylaş
MATEOS PAPAZYAN’A AİT HAMPARSUM NOTA DEFTERİ ERMENİ HARFLİ TÜRKÇE SEMAVİ ŞARKILAR 1870 Tarihli. 154 Sayfa. 24 x 17 cm.
HAMPARSUM NOTASI
Türk ve Doğu mûsikisinde Kindî’den bu yana değişik bestekâr ve müzikologlar nota sistemleri geliştirdiler. Ancak diğer bestekârlarca benimsenmeyince bunlar kalıcı olmadı. Türk mûsikisinde notanın gerçekten yaygın ve etkili şekilde kullanılışı ilk kez Hamparsum notası ile oldu.
Hamparsum nota sistemini 19. yüzyıl başında, III. Sultan Selim’in isteği ve desteği ile Ermeni asıllı büyük müzisyen Hamparsum Limonciyan (1768 - 1839) geliştirdi. Gerek Türk mûsikisinde gerek Gregoryan kilisesi dini musikisinde kullanılan Hamparsum notası, iki yüzyıl boyunca binlerce eserin kaybolmasını önleyerek mûsiki dünyasına paha biçilmez bir hizmet verdi.
Hamparsum notasının kullandığı işaretler, 9. yüzyıl Ermeni kilisesinde ilahî metinlerinin melodik seyrini belirtmek için dizelerin altına yazılan “Khaz” notasyonundan alınmıştır. Ancak o dönemdeki müzik ve nota anlayışı bugünkünden tümüyle farklıydı, bu işaretler belli perdeleri - sesleri temsil etmiyordu. Bu nedenle Limonciyan bu işaretleri tamamen yeni bir anlayışla yorumlayarak yeni ve modern bir nota sistemi geliştirdi.
Paylaş